تبلیغات
شاهرود نامه - آزادراه حرم تا حرم ؛ رمز پیروزی در انتخابات آینده ؟

متن خبر کوتاه ، اما در دل آن مطالبی اساسی نهفته است: امیدواریم که این خبرصحت نداشته باشد اما شایعاتی هست که آزادراه حرم تا حرم ازشاهرود عبور نمی کند ویا نهایتا از25 کیلومتری شاهرود خواهد گذشت امیدوارم فرماندار ونماینده شهرستان نسبت به این قضیه حساسیت لازم راداشته باشند چون هرگونه مسیری که باعث شود شاهرود درحاشیه قرار بگیرد جدا ازاینکه دربعد معنوی افتخار شاهرودی ها را در میزبانی زوار امام رضا(ع)راازبین می برد دربعد اقتصادی لطمات جبران ناپذیری را به شهر وارد می کند.


اولا ، وبلاگ شاهوار با انتشار خبر و تحلیل کوتاه خود سعی در القای مطلبی به ذهن مخاطبین دارد که به نظر کاربردی جز جنبه تبلیغی ندارد. در سطر سوم خبر آمده است، امیدواریم فرماندار و نماینده شهرستانمان به این قضیه حساسیت لازم را داشته باشند.  همانگونه که میبینید خبر به گونه ای طراحی شده که باز هم به این تفکر غلط ترویج شده در شهرستان دامن میزند و آن تفکر این است : نماینده در هر موفقیتی در شهرستان نقش اساسی دارد و سهیم است ولی شکست ها را باید به پای دیگران نوشت چون امور اجرایی جزو وظایف نماینده نیست.

ثانیا ، خبر بدون هیچ مستندی و صرفا بر اساس شایعات تنظیم شده است . این نوع از خبررسانی فارغ از مغایرت با اخلاق اسلامی برای دینفع آن دو نتیجه کاملا مثبت دارد . چرا که اگر آزادراه موصوف از شاهرود عبور کند گوینده آن میگوید به خاطر اطلاع رسانی بهنگام وی و پیگیری های متعصبانه نماینده محترم این آزادراه از شاهرود عبور کرده و اگر هم از شاهرود عبور نکند باز هم مخابره کننده خبر به صحت خبر خود میبالد و در نهایت هم میتواند عبور آزادراه از 24 کیلومتری شاهرود را مرهون اقدامات متعصبانه نماینده بداند و در هر حال بهره انتخاباتی مورد نیاز را در سال منتهی به انتخابات مجلس از شایعه منتشره ببرد.

ثالثا ، از جمله عواملی که در مکان یابی جهت احداث هر راه و جاده ای وجود دارد بحث خدمات رسانی و امداد رسانی به مسافران و نگهداری مداوم از راههای جاده ای است. انصافا کدام عقل سلیمی میپذیرد که صرفا به خاطر کاهش زمان و کاهش مصرف سوخت خدمات رسانی به مسیر را سخت کرده و سالانه جان میلیون ها زائر رضوی را به خطر بیندازیم؟ ضمن آنکه چنین امری به هیچ وجه توجیه اقتصادی هم نخواهد داشت چرا که بر فرض که با عبور نکردن جاده از شاهرود مسیر اندکی کوتاهتر شود ولیکن به جهت اینکه فاصله تا شهر بعدی دارای امکانات گسترده بسیار زیاد است دولت مجبور به ساخت هتل ها و اقامتگاهها و پمپ های بنزین و مساجد متعدد بین راهی می شود که با این وضعیت اقتصادی که دولتمردان به خوبی به آن واقفند یقینا از آن احتراز خواهند کرد.

رابعا ، دوستان عزیزی که نقدهای مطرح شده توسط ما را بی انصافی میدانند می توانند به این سوال پاسخ دهند که : در 16 سال اخیر در شهرستان شاهرود چه اقدامات مثبتی جهت کاهش وابستگی شاهرود به اقتصاد جاده ای بین راهی فصلی انجام شده است؟ چرا باید هر بار با شنیدن شایعاتی این چنینی تنمان بلرزد؟ چرا به جای مجبور کردن مسافران به گذر از شاهرود با توسعه صنعت توریسم شاهرود را به نقطه هدف گردشگری تبدیل نکرده ایم تا مسافران با رغبت به شاهرود بیایند نه که صرفا از آن عبور کنند؟در 16 سال اخیر کدام کارخانه در شاهرود احداث شده که به خود کفایی و کاهش وابستگی ما به اقتصاد جاده ای کمک کند؟

تاریخ : پنجشنبه 6 فروردین 1394 | 03:50 ب.ظ | نویسنده : | نظرات
.: Weblog Themes By BlackSkin :.